Rodzaje i charakterystyka pozycjonowania

Marketing, promocja, reklama Usługi Zagadnienia związane ze stronami www

Pozycjonowanie stron www - więcej informacji o tej usłudze poznasz w tym miejscu

Istnieją trzy popularne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni specyficzną funkcję przed jednorazowymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Kobiet, Święto Pracy czy Światowe Dni Młodzieży. Ten rodzaj pozycjonowania będzie wyjątkowo skuteczny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześniej. Na ogół pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze gastronomii i turystyki. Najczęściej należy zacząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed wybranym wydarzeniem, żeby Google zdążyło zaindeksować nową czy też uzupełnioną treść witryny internetowej.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Dalszy rodzaj pozycjonowania to odpowiednie i przetestowane wyjście dla posiadaczy niewielkich środków na reklamę. Dzięki właściwemu doborowi fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale też stawki za reklamę w Google Ads ulegną znacznej redukcji. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza także dużo mniejszą konkurencję. Kluczowe jest również to, iż coraz powszechniejsza jest tendencja do wpisywania uściślonych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– telefon Huawei P20 biały,
– obuwie puma Axis czarne sklep online,
– golarka Eldom G50 5 czarna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle ważne zwłaszcza dla sklepów online. Za pomocą tego typu fraz, sklepy mające w swojej ofercie bardzo obszerny asortyment produktów mogą skuteczniej zdobywać pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie Lokalne

W takim pozycjonowaniu istotne jest połączenie słowa kluczowego z nazwą konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę najczęściej:
– miasto (przykładowo “saksofonista Kraków”)
– dzielnicę (“sklep rowerowy Mokotów”)
– państwo (“hotele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w przypadku firm lokalnych, które adresują swoje produkty tylko do klientów mieszkających w tym samym regionie. Taka metoda pozycjonowania jest preferowania także wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma nieduży budżet reklamowy i nie ma możliwości rywalizować na frazy bez dopasowania miejscowego, przykładowo zamiast “restauracja amerykańska“, to “restauracja amerykańska Kraków”.

Dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]