
Kompleksowa analiza stron internetowych – audyt SEO
SEO audyt - więcej informacji o tej usłudze.
Audyt – jak definiuje internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – to ewaluacja przedsiębiorstwa, spółki lub firmy pod kątem licznych obszarów, między innymi organizacyjnych i finansowych, a także ocena perspektyw dalszego rozwoju. Czym, mając na uwadze powyższą definicję, jest zatem audyt SEO? Jest to wnikliwa analiza strony internetowej, sprawdzająca różne jej aspekty, jak meta opisy i tytuły, hierarchię nagłówków, kod strony, prędkość wczytywania się strony i wiele bardziej i mniej ważnych elementów. Oprócz samego wykazania uchybień i błędów, w rzetelnym audycie SEO powinny być zamieszczone również wytyczne odnośnie rozwiązania wykrytych problemów.
Audyt SEO analizuje witrynę internetową pod kątem zgodności ze normami W3C, treści na stronie, dostępności, jak również prawidłowości kodu. Poza tym sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zamawia się w agencji, żeby wykryła ona wszelkie nieprawidłowości na stronie oraz – co kluczowe – zaleciła działania, które pozwolą je naprawić.
Ile oczekuje się na płatny audyt SEO?
W sieci jest mnóstwo stron i narzędzi, z wykorzystaniem których w mgnieniu oka i bez ponoszenia żadnych kosztów wykonuje się audyt SEO strony internetowej. Pozytywy takiego rozwiązania? Szybkość i cena. Argumenty przeciw? Jest ich sporo. Okrojone dema bądź też bezpłatne narzędzia z niewielką paletą funkcji, są bardzo niedoskonałe. Jeśli już odnotują jakieś uchybienia na stronie, to z reguły nie wszystkie. Wiele pomyłek (między innymi w kodzie) uchwycić można tylko w trakcie analizy wykonanej nie przez oprogramowanie, a przez człowieka.
Na audyt SEO wykonywany przez agencję czeka się zazwyczaj od kilkunastu dni do ok 30 dni. Czas na przekazanie raportu powinien zostać określony w umowie podpisanej z firmą, która zadeklarowała, iż go wykona. Audyt w wersji płatnej umożliwia wykrycie wszelkich istotnych problemów występujących na stronie. Jeśli strona była uruchomiona na platformie typu Magento czy Shoper lub na ogólnodostępnym szablonie, to rzeczy do poprawy może być cała masa. Kiedy witryna wolno się wczytuje i nie ma w zasadzie żadnej widoczności na istotne dla klienta frazy, to także są to sygnały, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest odpowiednim pomysłem.
Jakie problemy wykrywa audyt SEO?
Dobrze wykonany audyt SEO może obnażyć mnóstwo błędów witryny, m.in:
- wolne wczytywanie się strony w wersji desktopowej i mobilnej,
- błędy strony w wersji na komórki, np. nieprawidłowe wyświetlanie się różnych obrazów,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
- problemy z dostępem do strony dla robotów,
- powody słabej widoczności strony na słowa kluczowe,
- brak czy też źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak metadanych,
- niska jakość zawartości strony,
- poprawność kodu witryny,
- faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
- brak bądź nieprawidłowa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics)
.
Dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]