
Jakie możliwości daje private blog network?
Szukasz szczegółowych wiadomości o publikacjach z linkiem kanonicznym? Dobrze trafiłeś! Wejdź na https://bit.ly/3n01VWf.
Żeby konsument wyszukał twój biznes musisz nie tylko mieć stronę firmową, ale także postarać się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony oraz to czy regularnie pojawiają się na niej kolejne profesjonalne i użyteczne dla klienta treści. Jednak nie wolno również zlekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingu jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci serwisów.
Private blog network, czyli do czego przydają się PBNy?
PBNy są prywatne, gdyż są zakładane a następnie administrowane przez jeden podmiot (najczęściej przez firmę SEO bądź sporą agencję marketingową), który troszczy się o jakość udostępnianych tam treści. Prywatne sieci serwisów są zwykle stosowane jako część wieloskładnikowej strategii reklamowej, co trzeba silnie zaznaczyć, bowiem najlepsze rezultaty ich użycia daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które są poprawnie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość utworzenia pokaźnej ilości linków przychodzących do strony, ale także na ich urozmaicenie, co jest korzystnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Minusem PBNów jest niestety to, że ich wykonanie to spory koszt, a później należy poświęcać niemało godzin na zachowanie ich w odpowiedniej jakości.
Artykuły z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP, czyli jak spożytkować potencjał PBN
Prywatne sieci blogów znakomicie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem publikować sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To w zasadzie każda publikacja online, gdzie widoczne są podstawowe dane telekontaktowe firmy – jej nazwa, telefon bądź e-mail oraz adres. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim również profil w ogólnodostępnym katalogu biznesowym, profil w mediach społecznościowych lub artykuł, w którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.
Następna ciekawa metoda korzystania z potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji ciekawych artykułów z dodaniem odnośnika do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej jakość oryginalnego wpisu, gdyż napotykanie odnośniki do niego na rozmaitych stronach w sieci rozumieją jako sygnał, że pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane są rzetelne, warte uwagi informacje. Publikacje z canonicalem są najskuteczniejsze przy tekstach z branż YMYL, w których istotne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych głównie z prawem, bieżącymi informacjami medycyną oraz finansami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO