
Usługi SEO – kto wypromuje stronę w sieci?
Na seo4.net znajdziesz wszystko, co należy wiedzieć o SEO.
Firmy lub administratorzy portali internetowych, którzy pragną, żeby pojawiać się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce, mogą to osiągnąć na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy, którego nie rekomenduje się, to próbowanie starań na własną rękę. Nie mając rozeznania w problematyce SEO i nie śledząc regularnie informacji o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko postępować właściwie i – najważniejsze – efektywnie. Drugie podejście to zatrudnienie na etat specjalisty SEO, jednakże nie każda firma się na to decyduje powodu ograniczeń budżetu. Trzeci sposób to zatrudnienie agencji SEO. Budżet wygospodarowany na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą kooperacji z agencją SEO jest to, że nie licząc specjalistów od SEO w pracują tam również eksperci od grafiki, copywritingu, kodowania oraz kampanii Google Ads, którzy służą rzeczowym wsparciem w tych obszarach.
Po czym poznać dobrą agencję SEO
Polskich agencji SEO jest bez liku. Na co zwrócić uwagę w trakcie doboru podmiotu, która wywinduje do góry naszą widoczność w SERPach? Radzimy postawić na agencję, która funkcjonuje na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, a także tych marketingowych oraz kreatywnych, z każdym rokiem się zwiększa, co nie zawsze gwarantuje wysoką jakość usług. Wybierając firmę, która działa od minimum dziesięciu lat, można mieć pewność, iż ma ona spore doświadczenie i może bez trudu zaprezentować szerokie portfolio swoich dotychczasowych klientów. Na stronach agencji SEO nierzadko znajduje się zakładka „Case study”. Przed sygnowaniem umowy warto przeczytać studia takich przypadków, żeby sprawdzić, jakich efektów można się spodziewać po danej agencji, a także to jakie trudności udało jej się rozwiązać oraz z jakimi branżami pracowała. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, której działania są przejrzyste: zawiadamia o planach zadań na zbliżające się miesiące, a także przesyła sprawozdanie ze zrealizowanych działań i ich następstwa.
Druga nie do przecenienia kwestia to spersonalizowana oferta i dostrojenie zakresu prac do potrzeb działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na pytanie ofertowe odpisuje w ciągu kwadransa, a oferta wygląda jak gotowy szablon, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania pracownik doświadczonej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, żeby dopytać o dodatkowe dane o firmie, nieodzowne do opracowania dla niej kompleksowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można odszukać tak po prostu online, jak przykładowo informacja o realizowanych uprzednio pracach SEO oraz o ważnych dla klienta usługach bądź produktach, które stara się wypromować.
Jaki model rozliczenia z firmą SEO jest najkorzystniejszy?
Ostrożnie powinno się potraktować firmy SEO, które proponują typ współpracy z zapłatą za wypracowany wynik. W takim modelu klient płaci agencji SEO dopiero wówczas, gdy słowa kluczowe dotrą na określone w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top10 albo do Top3). To wciąż dość popularny model rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą spore niebezpieczeństwo – można wszak osiągnąć szybkie rezultaty za pomocą naruszania zasad określonych przez Google. Codziennie aktualizowany algorytm także nie pomaga w spełnieniu obietnic złożonych zleceniodawcy, w związku z tym rzetelna firma SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych pozycji. Jeśli chodzi o opłatę za usługi agencji SEO, to rzadko bywa ona stała – tradycyjnie w pierwszych miesiącach po podpisaniu kontraktu konieczne są większe nakłady finansowe, by przeprowadzić dogłębny audyt SEO, a potem wdrożyć wszystkie wymienione w nim prace. W późniejszym okresie współpracy, jak witryna klienta jest już zoptymalizowana, koszty prac są o wiele niższe.
Dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]